De är så gott att må gott igen

Raderna i rubriken kommer från Peter Lemarcs låt med samma titel. Jag kan bara instämma, jag mår så bra och jag fick en sån kick av att titta på gamla foton där jag ser hur mycket mindre jag blivit, Vi är friska och krya i familjen, solen skiner och våren är här. På söndag ses hela familjen för att fira Emma 22 år och pappa som blir 72 år, så härligt så härlig. Och på lördag börjar allsvenskan vad med kan man önska av livet just nu :).

 


 

Idag kom nya numret av GI-Hälsa med massor av trevlig läsning och med många nya recept att prova.



På tal om recept så tror jag inte ni fått receptet på GI-pizzan som vi gör litet då och då.
2 ägg
4 msk olivolja
1 del grädde eller vatten
3 msk fiberhusk
lite salt
Visp ihop till en smet och låt det stå och svälla 1-2 minuter. Bred ut tunt på en plåt och grädda i 10-12 min i 200 grader.
Ta ut och bred på tacosås och strö över riven ost tycke och smak, sätt in i ugnen tills osten smält.
Lägg på fyllning av det du gillar och det som är GI-smart.

Vi har ju bestämt oss för att börja promenera och igår kväll stack vi ut så fort jag kom hem från jobbet. Det blev en runda runt Svinö ca 8 km och det tog oss 76 min.
Jag fick 10100 steg på min räknare så jag har absolut inte rätt steglängd i min stegräknare, detta ska nu mätas och justeras så fort jag hinner.
Totalt hade jag 13500 steg igår och det är jag extremt nöjd med även om det nu inte är helt rätt.

Först offrar en del människor hälsan

för att skapa en förmögenhet

Sedan offrar de förmögenheten

på att återfå hälsan


Nya tankar i morgon!

Kommentera här: