Biggest loser samt min viktrapport efter 13 veckor

Man kan inte låta bli att imponeras av deltagarna i Biggest loser som på egen hand fortsatt att gå ner i vikt efter det att de lämnat slottet. Jag blev väldigt glad att den unga tjejen Linda blev vinnaren av de 100 000:-. Att gå ner så mycket som hon gjort är imponerande och vad detta måste hjälpa henne till både bättre självkänsla och självförtroende.

Det är inte utan att man blir lite glad överatt just Ralph tog hem totalsegern för han har varit min favorit hela tiden.

 

Michael som snöpligt blev tvåa berättar att utan stödet från familjen hade han inte fixat detta och jag kan bara instämma, utan en fin och stöttande familj är man inget.

Mest av allt för mig betyder Claes, utan dig skulle jag inte fixa mycket och jag lånar några rader från en Kent låt för att beskriva hur jag känner för dig, min älskade livskamrat och bäste vän:

Jag kan inte ens gå
Utan din luft i mina lungor
Jag kan inte ens stå
Om du inte ser på
Och genomskinlig grå
Vad vore jag
Utan dina andetag

Vad vore jag
Utan dina andetag


 


 

Jag har sedan förra veckan gått ner fin fina -1,1 kg vilket ger totalt -8, 7 kg på 13 veckor.  9,4 % av min kroppsvikt har försvunnit och det ger snitt på ca -0,7 kg per vecka.

Midjan har minskat med 10 cm och jag är mycket nöjd med mig själv så här långt.

Siktar fortfarande på att nå delmål 2 till 21/6, dit är det 12 veckor vilket innebär ett snitt på -0,3 kg per vecka vilket är fullt möjligt.

 

 

 

 

 


Idag kommer Alice hem till oss, som vi längtar.

 

 

 

 

 


"Somliga ger upp sina strävande när de just är på väg mot målet: medan tvärtemot andra når en seger genom att i sista stund sätta in större ansträngningar än någon sin"

Herodotos, grekisk historiker 484 f.kr- 425 f.kr



 

Nya tankar i morgon!

 

Kommentera här: